• Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • 24210 74771
  • 24210 74776
  • 28ης Οκτωβρίου 78, Βόλος, ΤΚ 38333

Περιγραφή

Διάρκεια: 3 ώρες για 13 εβδομάδες [ECTS: 6]

Περίγραμμα του μαθήματος

Το αντικείμενο του μαθήματος ασχολείται με την τουριστική ανάπτυξη σε ευρωπαϊκό και ελληνικό επίπεδο υπό το πρίσμα όμως και τη χρήση του Στρατηγικού Σχεδιασμού ως εργαλείο αποτελεσματικής και επιτυχημένης διαχείρισης και ανάπτυξης. Στόχος είναι η κατανόηση σε θεωρητικό και εμπειρικό επίπεδο, μέσω της χρήσης περιπτώσεων μελέτης (case studies), των παραγόντων που συνθέτουν την έννοια και την πρακτική της τουριστικής ανάπτυξης χρησιμοποιώντας σύγχρονες μεθοδολογίες και προσεγγίσεις. Περιληπτικά τα περιεχόμενα του μαθήματος περιλαμβάνουν τις ακόλουθες ενότητες:

  1. Προσδιορισμός του τουρισμού ως οικονομικής παραμέτρου.
  2. Προσδιορισμός της Τουριστικής ανάπτυξης – Παράγοντες που την συνθέτουν.
  3. Ανασκόπηση της διεθνούς και ευρωπαϊκής τουριστικής ανάπτυξης.
  4. Τουριστική Ζήτηση και Προσφορά – Διεθνείς τάσεις.
  5. Τουριστικές Βιομηχανίες.
  6. Σύνδεση του Τουρισμού με Πολιτισμό.
  7. Μοντέλα τουριστικής ανάπτυξης.
  8. Από τον μαζικό τουρισμό στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
  9. Σχεδιασμός της τουριστικής ανάπτυξης.
  10. Σχεδιασμούς του τουριστικού αγαθού (προϊόντος ή υπηρεσίας).
  11. Διαχείριση του Τουριστικού αγαθού.
  12. Μάρκετινγκ τουριστικών αγαθών.
  13. Στρατηγικά Σχέδια Ανάπτυξης Τουρισμού.
  14. Τουρισμός και Βιομηχανική Κληρονομιά.
  15. Η ελληνική τουριστική πραγματικότητα.
  16. Τουριστική Βιομηχανία και οικονομική κρίση.
  17. Περιπτώσεις μελέτης.
  18. Παρουσιάσεις.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Οι φοιτητές με την ολοκλήρωση του μαθήματος είναι σε θέση:

  • Να γνωρίζουν πως διαμορφώνεται, αναπτύσσεται και ελέγχεται μια έρευνα (εμπειρικού ή θεωρητικού χαρακτήρα) με αναφορά στον στρατηγικό σχεδιασμό στον τουρισμό και τις τουριστικές υπηρεσίες.
  • Να γνωρίζουν αλλά και να αξιολογήσουν και να αξιοποιήσουν τα αποτελέσματα μιας έρευνας.
  • Να παρουσιάζουν μια επιστημονική έρευνα.
  • Να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν μια επιστημονική εργασία.
  • Να κατανοήσουν πως αναπτύσσεται και εφαρμόζεται ένα Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ του Τόπου.
  • Να κατανοήσουν πως σχεδιάζεται και πως εφαρμόζεται η διαδικασία Branding.
  • Να κατανοούν και να αναλύουν τους παράγοντες που στοιχειοθετούν την τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής με βάση το πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδιασμού, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους από μεθόδους όπως η SWOT Analysis, η συγκριτική ανάλυση κ.ά.
  • Να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν εμπειρικές έρευνες προκειμένου να διερευνήσουν ζητήματα που σχετίζονται με την ζήτηση, την κατανάλωση, τις τάσεις ή και τις πολιτικές ανάπτυξης μιας δυνητικά τουριστικής περιοχής.
  • Να αναπτύξουν ένα Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ, μέσα από τη ανάλυση ποικίλων περιπτώσεων στο πλαίσιο ανάδειξης και υποστήριξης της ανταγωνιστικής εικόνας των περιοχών.
  • Να αξιολογήσουν δυνατά και αδύναμα στοιχεία τουριστικής ανάπτυξης με βάση τη χρήση πρωτογενών και δευτερογενών πηγών.
  • Επίσης είναι χρήσιμο να αναφερθεί ότι στους φοιτητές που έχουν εκπονήσει μια πολύ καλή εργασία τους δίνεται κίνητρο να παρουσιάσουν την εργασία τους σε κάποιο συνέδριο ή σε επιστημονικές διαδικτυακές βάσεις υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη του διδάσκοντα.

Διοικητική Δομή

Τοποθεσία