Περιγραφή Μαθημάτων
Εμπορικό Δίκαιο
(Επιλογής)
- Κατηγορία: 2ο Εξάμηνο
- Διδάσκων : Επίκουρος Καθηγητής Βασίλειος Τζέμος
Περιγραφή
Διάρκεια: 3 ώρες για 13 εβδομάδες [ECTS: 4]
Περίγραμμα του μαθήματος
Το μάθημα στοχεύει στην εξοικείωση του φοιτητή με τα βασικά στοιχεία του Εμπορικού Δικαίου. Θα αναλυθούν διεξοδικά οι έννοιες της εμπορικής πράξης και του εμπόρου καθώς και οι εμπορικές εταιρείες, προσωπικές και κεφαλαιουχικές. Θα αναπτυχθούν το εμπορικό σήμα και το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και βασικά στοιχεία δικαίου του ανταγωνισμού.
Επιμέρους θεματικές ενότητες:
- Το Ιδιωτικό Δίκαιο. Τα κεφάλαια του Ιδιωτικού Δικαίου. Ο Αστικός Κώδικας. Το Εμπορικό Δίκαιο. Τα κεφάλαια του Εμπορικού Δικαίου. Το Οικονομικό Δίκαιο.
- Η ερμηνεία του νομικού πλαισίου. Η οικονομική έννοια του εμπορίου. Η νομική έννοια του εμπορίου. Η έννοια και τα βασικά χαρακτηριστικά του εμπορικού δικαίου.
- Οι εμπορικές πράξεις. Οι κατηγορίες των εμπορικών πράξεων. Οι πρωτότυπες εξ αντικειμένου εμπορικές πράξεις. Οι συνέπειες του εμπορικού χαρακτήρα των πράξεων.
- Οι έμποροι. Απόκτηση εμπορικής ιδιότητας από φυσικό πρόσωπο με βάση το ουσιαστικό σύστημα. Απόκτηση εμπορικής ιδιότητας από φυσικό πρόσωπο λόγω της συμμετοχής του ως εταίρου σε εμπορική εταιρεία.
- Εταιρείες. Εμπορικές Εταιρείες. Εμπορικές εταιρείες κατά το ουσιαστικό σύστημα. Εμπορικές εταιρείες κατά το τυπικό σύστημα. Συνέπειες της εμπορικής ιδιότητας ενός προσώπου.
- Προσωπικές Εμπορικές εταιρείες και Κεφαλαιουχικές Εμπορικές Εταιρείες.
- Η ομόρρυθμη εταιρεία.
- Η ετερόρρυθμη εταιρεία και η αφανής εταιρεία.
- Η ανώνυμη εταιρεία (ΑΕ)
- Η ΕΠΕ και η ΙΚΕ.
- Το εμπορικό σήμα.
- Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας.
- Βασικά στοιχεία Δικαίου του Ανταγωνισμού.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν την σημασία του εμπορικού δικαίου και του οικονομικού δικαίου στην λειτουργία της οικονομίας.
- Να γνωρίζουν τις κύριες μορφές των εμπορικών πράξεων.
- Να κατανοούν την έννοια του εμπόρου.
- Να γνωρίζουν τα βασικά είδη και την λειτουργία των εμπορικών εταιρειών, προσωπικών και κεφαλαιουχικών.
- Να γνωρίζουν τις βασικές αρχές που διέπουν το εμπορικό σήμα, τις ευρεσιτεχνίες και τον ανταγωνισμό των εταιρειών.